26Aug

    Kas ir rel=”author” un rel=”me”

    Kā zināms pēc Google+ palaišanas, Google mēģina panākt rakstu autoru identificēšanu. Dažādi pētījumi liecina, ka cilvēki vairāk uzticas resursiem, kuru autori ir zināmi vai personīgi pazīstami, tādēļ varētu būt izskaidrojama šāda labvēlīga attieksme no Google puses. Kaut gan mani tomēr nepamet doma, ka tas viss tiek darīts, lai iespaidotu meklēšanas rezultātus, jo tīmeklī pārāk daudzLasīt tālāk

    21Okt

    SEO tehnikas – baltās cepures un melnās cepures

    SEO izmantošanas tehnikas tiek klasificētas divās kategorijās: tehnikas, kuras meklētājprogrammas rekomendē (balto cepuru SEO) un tehnikas, kuras meklētājprogrammas nenovērtē atzinīgi un cenšas samazināt līdz minimumam (melno cepuru SEO). Balto cepure uzrādītie rezultāti ir ilgstoši, toties melno cepuru tehnoloģiju izmantojušām lapām var tikt samazināts novērtējums, kā arī tās var tikt izslēgtas no meklētājprogrammas indeksa līdz koLasīt tālāk

    21Okt

    Dinamiskas lapas

    Dinamiskas lapas apzīmē globālā tīmekļa saturu, kas dažādos piekļuves brīžos var būt atšķirīgs. URL atkarībā no noteiktiem parametriem var norādīt uz dažādām lappusēm. Šādas lapas var izveidot, izmantojot dažādas programmēšanas tehnoloģijas, piemēram, ASP un PHP. Parasti dinamiskas lapas URL izskatās apmēram šādi: http://www.adrese.lv/Page.php?var=lkdjdfhv&var2=345&var3=kfjdks Kā redzams, piemērā ir 3 mainīgie. Starp citu, tas ir arī mainīgoLasīt tālāk

    20Okt

    Saišu veidošana

    Ja apskatīta reģistrācija statistikas sistēmas un Interneta katalogos, vēl pie saišu veidošanas der padomāt, varbūt kādam no uzņēmuma darbiniekiem ir savs Interneta žurnāls jeb emuārs, kur varētu uzrakstīt par uzņēmumu, kurā strādā. Varbūt ir kādi personiskie kontakti ar kādu, kuram var palūgt izvietot saiti uz uzņēmuma lapu. Tīmekļa žurnāli patīk meklētājprogrammām, jo tie bieži tiekLasīt tālāk

    20Okt

    Interneta katalogi un statistikas sistēmas

    Interneta katalogi, atšķirībā no meklētājprogrammām, ir cilvēku veidoti, tāpēc pievienošanās tiem var noritēt ilgāk. Populārākais Interneta katalogs pasaulē ir „The Open Directory Project” jeb „dmoz”. Tas ir bezmaksas, bet, lai tajā nokļūtu, jāpaiet diezgan laikam. Tā veidotāji ir brīvprātīgie, kas strādā brīvajā laikā un par savu darbu nesaņem samaksu. Šis projekts vēl ir pazīstams arLasīt tālāk

    20Okt

    HTTP statusa kodi

    Katru reizi, kad Interneta pārlūkprogramma veic URL pieprasījumu serverim, tiek atgriezta HTTP galva (header), kam seko pārējais lapas saturs. HTTP galvā tiek ierakstīts statusa kods, kas norāda pieprasītā resursa statusu. Tas izskatās apmēram šādi: HTTP/1.1 200 OK, kas nozīmē, ka pieprasījums veiksmīgi izpildīts. Vēl vērā ņemami ir statusa kodi 301,302 un 404. 301 un 302Lasīt tālāk

    20Okt

    Domēna vārda izvēle

    Jebkuras tīmekļa lapas veidošanas sākuma posms ir domēna vārda izvēle. Bieži kā domēna vārds ir izvēlēts uzņēmuma nosaukums, nepadomājot par SEO. Diez vai kādām kaut ko izteiks tādi domēna vārdi kā www.l4.lv vai www.c4.lv. Izvēloties domēna vārdu, vairāk jāpadomā par to, ar ko nodarbojas uzņēmums, kam veltīta tīmekļa vietne. Domēna vārdam jāsatur atslēgvārdi, kas atrodasLasīt tālāk

    19Okt

    Long tail

    Frāzi long tail jeb garo asti pirmais sāka lietot Kriss Andersons žurnālā „Wired”, kurā tika aprakstīta www.amazon.com un www.netflix.com biznesa stratēģija. Šo kompāniju piegādes un noliktavas izmaksas atļauj veidot plašu preču sortimentu un piedāvāt arī grūti atrodamas, retas preces kā grāmatas un DVD, nevis koncentrēties tikai uz pieprasītu preču pārdošanu. Gala rezultātā tika secināts, kaLasīt tālāk

    19Okt

    Google PageRank

    „Google” ir izveidojusi lapu novērtēšanas sistēmu „PageRank”, kurš apraksta tīmekļa lapu nozīmīgumu. „Google” apgalvo, ka „PageRank” ir tās meklēšanas tehnoloģijas pamats. Publiski nav pieejams „PageRank” vērtēšanas algoritms, taču „Google” aprakstā teikts, ka „PageRank” ir lapu novērtējuma tehnoloģija, kas paļaujas uz tīmekļa vienreizējo demokrātiju, izmantojot tā milzīgo saišu struktūru kā rādītāju katras lapas vērtībai. Būtībā „Google”Lasīt tālāk

    18Okt

    Tīmekļa vietnes pievienošana meklētājprogrammai

    Lai tīmekļa vietni ar visām tās lapām iekļautu meklētājprogrammas indeksā, to var apstiprināt meklētājprogrammas URL pievienošanas lapā. Pie ierakstīšanas jānorāda tikai viena tīmekļa vietnes lapa, jo rāpulis pats atradīs pārējās saites (protams, ņemot vērā, ka saites ir sasniedzamas). Lapa jāpievieno tikai vienu reizi, jo meklētājprogrammas rāpulis apmeklē arī jau indeksētās tīmekļa lapas, lai pierakstītu izmaiņas.Lasīt tālāk