19Okt

    Long tail

    Frāzi long tail jeb garo asti pirmais sāka lietot Kriss Andersons žurnālā „Wired”, kurā tika aprakstīta www.amazon.com un www.netflix.com biznesa stratēģija. Šo kompāniju piegādes un noliktavas izmaksas atļauj veidot plašu preču sortimentu un piedāvāt arī grūti atrodamas, retas preces kā grāmatas un DVD, nevis koncentrēties tikai uz pieprasītu preču pārdošanu. Gala rezultātā tika secināts, ka pircēji, kas pērk reti atrodamās preces ir vairāk nekā tie, kas pērk populāras. Šo garās astes principu var attiecināt arī uz citām jomām kā Interneta bizness, masu mēdiji, finanses, inovācijas, mārketings un, protams, SEO.

    3.1. attēls parāda kāds varētu būt tīmekļa vietnes apmeklējums, ja tā tiek optimizēta ņemot vērā garās astes principu. Kā redzams attēlā, apmeklētāju daudzums, kas nokļūst tīmekļa vietnē, lietojot šaurākas nozīmes atslēgvārdus, ir lielāks, nekā to apmeklētāju skaits, kas lieto populārus atslēgvārdus. Optimizējot tīmekļa lapu var izmantot populārus atslēgvārdus, bet, kad konkurence ir pārāk liela, der apskatīt garās astes atslēgvārdus. Garā aste ir mazāk konkurējoši atslēgvārdi, parasti divu vai trīs vārdu frāzes. Tie ir kādi specifiski nozares vārdi vai ģeogrāfiska atrašanās vieta, kas precīzāk apraksta produktu. Piemēram, ja tiek optimizēta tīmekļa vietne, kas nodarbojas ar mājas lapu izstrādi, tad garās astes atslēgvārdi varētu būt – „Internetveikala izstrāde” vai „statistikas sistēmu izveide”. Vēl tie var būt piesaistīti kādai ģeogrāfiskai vietai, piemēram, „mājas lapu izstrāde Rīgā”. Ja tiek pārdota elektrotehnika, tad garās astes atslēgvārdi būs kādas ierīces modelis, piemēram, „HP Pavilion dv6700” vai ierīces īpašības „iPod Nano 8GB”.

    Jau meklēšanas paradumu aprakstā tika minēts, ka meklēšanu parasti sāk ar kādu plašas nozīmes frāzi vai vārdu, ko vēlāk sašaurina. Puse no vaicājumiem, ko ievada meklētājprogrammā ir unikāli. Gala rezultātā var panākt, ka garās astes atslēgvārdi ved vairāk apmeklētāju uz tīmekļa vietni, nekā populārākie.

    Pieraksties Jaunumiem!

    Pieraksties Jaunumiem!