Jebkuras tīmekļa lapas veidošanas sākuma posms ir domēna vārda izvēle. Bieži kā domēna vārds ir izvēlēts uzņēmuma nosaukums, nepadomājot par SEO. Diez vai kādām kaut ko izteiks tādi domēna vārdi kā www.l4.lv vai www.c4.lv.
Izvēloties domēna vārdu, vairāk jāpadomā par to, ar ko nodarbojas uzņēmums, kam veltīta tīmekļa vietne. Domēna vārdam jāsatur atslēgvārdi, kas atrodas arī tekstā pašā tīmekļa vietnē, tad meklētājprogramma uzskata, ka vietne patiešām ir atbilstoša un uzlabojas meklēšanas rezultāti. Ar to var arī izskaidrot, kādēļ tāds domēna vārds kā cassino.com tika pārdots par 5,5 miljoniem dolāru, diamonds.com par 7,5 miljoniem dolāru, seo.com par 5 miljoniem dolāru un business.com par 350 miljoniem dolāru. Šie domēna vārdi ir labi arī tādā ziņā, ka, ja tiek liktas atpakaļ saites, nav jādomā par to, kas tiek rakstīts enkura tekstā, jo atslēgvārdi parādās pašā domēna vārdā.
Ja domēna vārds sastāv no diviem vārdiem, tad jāņem vērā, ka meklētājprogrammai labāk patiks vārdi, kas atdalīti ar domu zīmi piemēram portatīvie-datori.lv, ne portativiedatori.lv. Lai gan Google nopietni strādā pie vārdu sadalīšanas, tas tomēr vairāk attiecas uz angļu valodu. Lai pārliecinātos, vai meklētājprogramma atdalīs vārdus, var ierakstīt meklēšanas lauciņā izvēlētos domēna vārdus kopā, ja meklētājprogramma piedāvā tos atdalīt, tad var izvēlēties kopā rakstāmu, jā nē, jāizvēlas domēna vārds ar domu zīmi.
No lietotāja viedokļa domēna vārdam jābūt pēc iespējas īsākam, lai to var viegli atcerēties. Tas nedrīkst būt sarežģīts, piemēram, domu zīmes sarežģī tā uzrakstīšanu No SEO viedokļa domēna vārdiem jābūt gariem, pilniem ar atslēgvārdiem, tāpēc jāizvēlas starp lietotāja ērtumu un SEO. Protams, ka var reģistrēt divu veidu domēnus, vienu, kas ērts lietotājam un otru, kas būtu pareizs no SEO viedokļa. Lai neparādītos dublēts saturs, lietotājus jānovirza uz vienu no tiem, izmantojot HTTP 301 statusa kodu. Izmantojot šo statusa kodu tiks novirzīts arī „Google PageRank”, tāpēc nebūs jāsatraucas, ja kāds ierakstīs linku uz otru domēna vārdu.
Kas attiecas uz augšējā līmeņa domēniem – .com, .lv, .net., .info utt. Starp SEO ekspertiem nav vienprātīgas informācijas par to, kas ir labāks. Lielākoties tiek ieteikts izvēlēties lokālos domēnus, ja tīmekļa vietne nav domāta globāliem mērogiem. Savukārt .com tiek dota priekšroka globālajos meklēšanas rezultātos.
Apakšdomēni un mapes
Nākamā lieta, kad izvēlēts domēns, ir URL uzbūve. Vai izmantot mapes (piemēram, www.site.lv/forums/) vai apakšdomēnus (piemēram, forums.site.lv). Meklētājprogramma mapes uzskata par daļu no tīmekļa vietnes, mapes apzīmē vienas vietnes saturu. Mapes arī ir daudz vieglāk izveidot, toties apakšdomēnus ir vieglāk atcerēties.
Apakšdomēnus meklētājprogramma uzskata par citām tīmekļa vietnēm. Tas var palīdzēt meklēšanas rezultātu uzlabošanā, jo saitēm starp dažādām tīmekļa vietnēm ir lielāka vērtība nekā iekšējām saitēm. Tomēr šajā gadījumā arī jāparedz, ka apakšdomēniem būs augsts „PageRank”, savādāk to saitēm nav nekāda jēga. Speciālisti iesaka veidot apakšdomēnus tad, ja katra apakšdomēna sekcija ir pilnīgi atšķirīga no paša domēna. Kā piemērus pareizai apakšdomēnu izvēlei var minēt mail.google.com, maps.google.com, kur katrs trešā līmeņa domēns piedāvā atšķirīgus pakalpojumus.