20Okt

    Saišu veidošana

    Ja apskatīta reģistrācija statistikas sistēmas un Interneta katalogos, vēl pie saišu veidošanas der padomāt, varbūt kādam no uzņēmuma darbiniekiem ir savs Interneta žurnāls jeb emuārs, kur varētu uzrakstīt par uzņēmumu, kurā strādā. Varbūt ir kādi personiskie kontakti ar kādu, kuram var palūgt izvietot saiti uz uzņēmuma lapu. Tīmekļa žurnāli patīk meklētājprogrammām, jo tie bieži tiek atjaunoti un to izejošas saites parasti ir saistītas. Vēl viens variants ir atstāt komentāru pie kāda raksta, tomēr daudzas tīmekļa žurnālu platformas, ieskaitot „Wordpress”, ir ieviesušas nofollow atribūtu komentāros ierakstītajām saitēm, un reti kurš tīmekļa žurnāla īpašnieks to ir noņēmis. Uzņēmums savā tīmekļa vietnē var ievietot preses relīzes vai uzrakstīt rakstu kādā citā tīmekļa lapā ar saiti uz uzņēmuma vietni, tomēr tādā gadījumā ir jāpievērš uzmanība tam, lai raksts netiek rediģēts.

    Bieži nepareizu saišu veidošanas taktiku izvēlas jaunas tīmekļa vietnes, kas parasti reģistrējas dažādos resursos, izveido saites citās lapās un ar to arī saišu veidošanu beidzas. Šāda taktika nav pareiza, jo īpaši to ievēro meklētājprogramma „Google”, kura šādi optimizētām vietnēm neļaus ieņemt augstas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Ja notiek reģistrācija vai apmaiņa ar saitēm, tad tam jānotiek sistemātiski, piemērām, ja vienā nedēļā tiek izveidotas 3 saites uz tīmekļa vietni, tad arī nākamajā nedēļā ir jāizveido 3 saites un tā katru nedēļu.

    Ja tiek ievietota saite kādā citā lapā, jāpadomā par enkura tekstu. Šajā gadījumā ieguvēji ir tās tīmekļa vietnes, kurām atslēgvārdi ir iekļauti domēna vārdā, jo, ja kāds cits liek saiti uz tīmekļa vietni, enkura tekstu ir grūti ietekmēt. Ja nu vienīgi vēlāk var nosūtīt e-pastu, lai to pamaina. Kā jau minēts pie navigācijas apraksta, saites, kas izvietot rakstos kā atsauces (inline text links), ir visvērtīgākās, ja to enkura teksts ir saistīts ar raksta tekstu un lapu, uz kuru norāda saite. SEO speciālisti iesaka, veidojot saites rakstos, tuvākajos 10 vārdos atkārtot enkura teksta atslēgvārdus, lai meklētājprogramma sapratu, ka raksts ir saistīts ar saiti.

    Vislabāk, ja enkura teksts parādās dažādos variantos, tādā veidā lapa tiek optimizēta vairākiem atslēgvārdiem un meklētājprogrammai neliksies, ka tiek izmantots melno cepuru SEO viena atslēgvārda pārblīvēšanai.

    Gadās, ka tīmekļa vietnes īpašniekam pieder arī citas tīmekļa vietnes, un īpašnieks izveido saites starp tām. Tomēr meklētājprogramma to uzskata par mākslīgu saišu veidošanu. Parasti šīs lapas atrodas uz viena servera un IP adreses tām ir vienādas, tāpat arī WHOIS informācija parāda, ka tās pieder vienai personai vai uzņēmumam. Tādā gadījumā meklētājprogramma skatās vai nenotiek mākslīga lapas reitinga celšana. Tomēr, ja šīs tīmekļa vietnes ir saturiski saistītas, tad viss ir kārtībā.

    Noteikti vēlams ir apskatīt, kādas saites ved uz konkurentu lapām varbūt, ka kādā no šīm resursiem, var pievienot arī savu lapas adresi, tomēr jāpatur prātā iepriekš rakstītais.

    Protams, pastāv iespēja pirkt reklāmu. Jāņem vērā, ka meklētājprogrammām nepatīk, ja viena un tā pati reklāma parādās katrā vietnes lapā. Tā var sākt uzskatīt, ka tā ir nevēlama. Pietam tāda meklētājprogramma kā „Google” savās vadlīnijas apraksta, ka reklāmas nedrīkst būt ņemtas vērā, rēķinot „PagerRank”, tāpēc pie reklāmas saitēm jāpievieno nofolow atribūts vai arī reklāmas jānovirza uz kādu lapu, kas ir bloķēta meklētājprogrammām, izmantojot robots.txt failu. „Google” arī pastāvīgi strādā pie tehnoloģijas mākslīgu saišu noteikšanai. Par saišu pirkšanu un pārdošanu, lai celtu „PageRank”, tiek lūgts ziņot arī meklētājprogrammas lietotājiem, kas izmanto „Google Webmaster Tools” pakalpojumu.

    Tiek ņemts arī vērā tas, kur tīmekļa vietnē ir novietotas saites, piemēram:

    http://www.lapa.lv/kategorija/partneri/saites.html

    Šajā piemērā meklētājprogramma vērtēs zemāk saites, kas atrodas lapā saites.html, jo tās atrodas tālu no galvenajās lapas.

    Saites, kas norāda uz lapu, var arī kaitēt norādītās lapas rādītājiem meklēšanas rezultātos. Piemēram, ja uz lapu norāda saites, no tā saucamajām saišu fermām, kur ir neskaitāms daudzums dažāda veida saišu vai arī lapas, kur tiek piedāvātas maksas azartspēles, zāles un citas tipiskas surogātpasta reklāmas.

    Pieraksties Jaunumiem!

    Pieraksties Jaunumiem!