28Okt

    E-komercija un kanālu konflikti

    Pateicoties šā brīža ekonomiskai situācijai, vairāki pārdevēji ir sākuši veidot savus interneta veikalus un piedāvā iegādāties preces gan Internetā, gan parastā veikalā. Pēdējā laikā parādījusies tendence tieši vairumtirgotājiem veidot savu e-veikalu un piedāvāt produkciju pa tiešo pircējam. Kas interesanti, ka tieši kosmētikas vairumtirgotāji izvēlas šo taktiku, nu piemēram, vairumtirgotājs SIA „Internacionālie Brandi” ir izveidojis www.cosmetics4you.lv kā arī ir apģērbu tirgotāji jau sākuši izmantot šo pašu taktiku. Tomēr nevajag piemirst par tādu lietu kā kanāla konflikts. Tirgotājs pārdodot preci uzreiz patērētājam (B2C), izlaiž vienu posmu, līdz ar to var piedāvāt zemāku cenu. Tomēr viss nav tik jauki kā izskatās, mazumtirgotājs (B2B), kurš iepērk preci no vairumtirgotāja, sāk just pieprasījuma samazināšanos un pasūta preci daudz mazākos apjomos. Vairumtirgotājam ir jāsaprot, ka pievienotā vērtība, ko viņš zaudē dēļ mazāka mazumtirgotāja pasūtījuma, var būt krietni lielākā kā ieguvums no preču pārdošanas pa tiešo pircējam.

    Nākamā lieta, protams, ir arī garantijas apkalpošana, tas gan attiecas vairāk uz elektroprecēm, tomēr arī apģērbiem un apaviem parasti ir garantija. Ja agrāk ar to pārsvarā nodarbojās mazumtirgotājs, tad tagad to nākas darīt vairumtirgotājam, un tieši šā iemesla dēļ var nākties algot darbiniekus, kuri apkalpos klientus.

    Man šķiet, ka Latvijā pārdevējiem ir tādā tendence domāt īstermiņā, nemaz nepadomājot, ka ilgtermiņā šī taktika var neatmaksāties.

    Pieraksties Jaunumiem!

    Pieraksties Jaunumiem!