12Nov

    Vai man ir vajadzīgs Interneta mārketings?

    Pietiekoši bieži sanāk dzirdēt no tik daudziem ne IT cilvēkiem, ka no IT viņi neko nesaprot un arī nevēlas saprast. Ok, bet vai tāpēc arī Interneta mārketings ir jāignorē? Parasti atbilde ir nē, mums taču ir mājas lapa un mēs esam sociālajos medijos. Kad sāc jautāt kaut ko vairāk par procesiem vai industrijas labās prakses piemēriem, atbildes vairs nav tik bravurīgas. Bet tie taču arī ir Interneta mārketinga elementi! Vienīgi šie elementi diezgan bieži ir saistīti ar IT, un daudziem nereti ir tāda kā alerģija pret visu, kam ir kaut mazākais sakars ar IT.

    Ja tev ir pārdošanas uzņēmums vai tu sniedz kādu servisu, vai tiešām mārketings neieņem nozīmīgu vietu tavā uzņēmumā? Vai mārketings uzņēmumam rada pievienoto vērtību? Ja tā, tad sanāk, ka mārketings ir stratēģiski nozīmīga sastāvdaļa uzņēmuma darbībā. Pavisam loģiski, ka Interneta mārketings ir mārketinga apakškopa, un tātad tam ir jāpieiet ar tikpat nopietnu attieksmi kā pret jebkuru citu uzņēmumam stratēģiski svarīgu darbību.

    Interneta mārketings nav krāsaina bannera izstrādāšana un ievietošana kādā ziņu portālā. Interneta mārketings nav reģistrēšanās 4 galvenajos sociālajos tīklos. Interneta mārketings nav Google Adwords izmantošana bez atslēgvārdu analīzes, konversiju uzskaites un izsekošanas. Interneta mārketings nav Interneta veikala izveidošana. Tā mēs varam turpināt vēl ilgi… Vai tu drukā reklāmas bukletus pa labi un kreisi, neiekļaujoties nekādos kampaņas rāmjos. Vai tu haotiski maini produkta iepakojumu, neanalizējot klientu vēlmes.

    Interneta mārketings ir iespēja, tā nav kārtējā vajadzība, no sērijas, ka visi tā dara – visiem ir savs konts sociālajos tīkos un sava tīmekļa vietne utt. Tā ir iespēja izvēlēties no tik plaša rīku klāsta tos, kas palīdzēs konkrēti tavam uzņēmumam sasniegt tā mērķus. Vienalga vai tas būtu SEO, Adwords, citi PPC, sociālie mediji, tīmekļa vietnes, partnermārketings, e-pasta mārketings utt. Katram rīkam ir savs pielietojums un efekts katrā konkrētā situācijā. Tālāk statistikas un uzskaites rīki būs nepieciešami, lai uzskaitītu, analizētu un novērtētu rezultātus. Kā arī pats svarīgākais – lai veiktu labojumus. Jā, bieži vien nāksies saskarties ar daudziem IT terminiem, tehnoloģiskām problēmām un viedokļiem. Tādēļ jau pastāv konsultanti, Interneta mārketinga speciālisti, kas izteiks savu viedokli kā arī palīdzēs procesā.

    Lai atbildētu uz virsrakstā uzdoto jautājumu ir jāizprot, ko es vēlos panākt, kādi ir mani mērķi. Ja es izveidoju Interneta veikalu, tad kā man būtu jāizmanto Interneta mārketinga elementi, lai visracionālākajā veidā sasniegtu savus mērķus. Ja uzņēmums domā, vai man vispār vajag izmantot Interneta mārketingu – tad sāc domāt no otras puses. Ko es vēlos panākt. Pieņemsim man ir zīmols, es vēlos to popularizēt. Vai mans mērķa tirgus ir atrodams Internetā? Ja tā, tad kā es varētu visefektīvāk sasniegt šos cilvēkus. Kādi ir iespējamie risinājumi, alternatīvas, kādas ir tendences. Un tālāk jau seko menedžments. Vēl piemērs, es vēlos veidot kontaktu ar pircēju, lai izzinātu tā vēlmes un ieteikumus. Atkal domājam, kur ir mans pircējs, kā visefektīvāk to uzrunāt? Kādi ir racionālākie risinājumi? Lai ko mēs arī darītu, neapstājamies pie vienas lietas, paralēli analizējam, veicam labojumus – tas taču ir mārketings!

    Šajā rakstā es speciāli nepieskāros pie menedžmenta jeb vadības tēmas, jo tas ir pārāk nozīmīgs temats un jāapskata atsevišķi. Tāpat arī pašā uzņēmumā ir jābūt atbalstam no vadības, arī visām pārējām funkcijām jāstrādā tā, lai palīdzētu Interneta mārketingam sasniegt savus mērķus.

    Pieraksties Jaunumiem!

    Pieraksties Jaunumiem!

    • Guntars Jansons

      Nu baigi plaši….pareizāk būtu – vai mums ir vajadzīgs interneta marketings ? :)

      • Una

        Der arī “mums”. Vienkārši izmantoju “man”, jo parasti jau visu skata no individuālā skatu punkta