28Oct

    E-komercija un kanālu konflikti

    Pateicoties šā brīža ekonomiskai situācijai, vairāki pārdevēji ir sākuši veidot savus interneta veikalus un piedāvā iegādāties preces gan Internetā, gan parastā veikalā. Pēdējā laikā parādījusies tendence tieši vairumtirgotājiem veidot savu e-veikalu un piedāvāt produkciju pa tiešo pircējam. Kas interesanti, ka tieši kosmētikas vairumtirgotāji izvēlas šo taktiku, nu piemēram, vairumtirgotājs SIA „Internacionālie Brandi” ir izveidojis www.cosmetics4you.lv kā arī ir apģērbu tirgotāji jau sākuši izmantot šo pašu taktiku. Tomēr nevajag piemirst par tādu lietu kā kanāla konflikts. Tirgotājs pārdodot preci uzreiz patērētājam (B2C), izlaiž vienu posmu, līdz ar to var piedāvāt zemāku cenu. Tomēr viss nav tik jauki kā izskatās, mazumtirgotājs (B2B), kurš iepērk preci no vairumtirgotāja, sāk just pieprasījuma samazināšanos un pasūta preci daudz mazākos apjomos. Vairumtirgotājam ir jāsaprot, ka pievienotā vērtība, ko viņš zaudē dēļ mazāka mazumtirgotāja pasūtījuma, var būt krietni lielākā kā ieguvums no preču pārdošanas pa tiešo pircējam.

    Nākamā lieta, protams, ir arī garantijas apkalpošana, tas gan attiecas vairāk uz elektroprecēm, tomēr arī apģērbiem un apaviem parasti ir garantija. Ja agrāk ar to pārsvarā nodarbojās mazumtirgotājs, tad tagad to nākas darīt vairumtirgotājam, un tieši šā iemesla dēļ var nākties algot darbiniekus, kuri apkalpos klientus.

    Man šķiet, ka Latvijā pārdevējiem ir tādā tendence domāt īstermiņā, nemaz nepadomājot, ka ilgtermiņā šī taktika var neatmaksāties.

    Pieraksties Jaunumiem!

    Pieraksties Jaunumiem!

    • Labdien Una,
      Paldies par rakstu.

      Informācijai.

      Protams, ka mēs izdarījām visu, lai konflikts ar kanālu nebūtu. Tas ietver sevī daudzas lietas (…), bet galvenais ir tas, ka cenas interneta veikalā un mūsu klientu veikalos būtiski neatšķiras.

      Savam interneta veikalam vēl ir citas priekšrocības, kas mūsu mazumtirdzniecības klientus negatīvi neietekmē vai pat ietekmē pozitīvi.

      Tiesa, ja mēs sāktu ‘dempingot’ un atņemt mazumtirgotājiem aprgozījumu, tad būtu tā, kā Tu, Una, raksti savā rakstā. Bet kurš tad ir tāds muļķis, lai tā rīkotos? Vai Tu tādu zini?

      Ar cieņu,
      Ēriks

      • Una

        Paldies, Ērik, par komentāru. Ja kārtīgi esi lasījis šo rakstu, tad varbūt pamanīji, ka es rakstu arī par to, ka vairumtirgotājam palielinās izmaksas (saistībā ar mājas lapas uzturēšanu, piegādi, uzskaiti, garantiju utt) To izskatās, ka vairumtirgotājs neapzinās.
        Un uz piebildi par to, ka neviens jau nav muļķis, lai atņemtu mazumtirgotājiem apgrozījumu, tad redz ka ir!